Badminton

Badminton

Badminton je raketový sport pro dva nebo čtyři hráče.

Hriště pro badminton

Kurt na dvouhru je 5,2 m široký a 13,4 m dlouhý, pro čtyřhru je široký 6,1 m, délka zůstává. Síť bývá tmavé barvy s oky o velikosti 15 – 20 mm. Na horním okraji, který sahá do výšky 1,55m, je bíle olemovaná.

Pomůcky při hraní badmintonu

Badminton se hraje s lehkou raketou a míčkem. Kvalitnější míčky jsou vyrobeny z pravého husího peří, míčky s horšími letovými vlastnostmi, ale s delší trvanlivostí, jsou plastové. Vyrábí se ve třech barvách. Červené do tělocvičen, kde je do 15°C, modré do hal s 15 – 21°C a zelené do hal, kde je nad 21°C. Liší se také v rychlosti létání. Pro začátečníky je nejvhodnější míček modrý. Nelétá tak rychle jako červený, takže poskytuje dost času na to připravit se na úder.

Cíl hry

Cílem hry je umístit míček přes síť do pole protihráče tak, aby jej soupeř nezasáhl. Chybou je, když míč skončí v síti nebo spadne mimo pole soupeře. Míč, který dopadl na čáru, se hodnotí jako platný. Je povoleno, aby se míček, spadne-li pak do pole soupeře, dotknul sítě (i při podání). Hraje se na dva vítězné sety do 21 bodů s rozdílem 2 bodů (maximálně však do 30).

Vliv na hubnutí

Badminton je sport vyžadující rychlost, vytrvalost, pohyblivost a dobré reakce. Zlepšíte jím svůj postřeh a fyzickou kondici. Vydáte spoustu energie (až 500 kcal), během zápasu můžete naběhat až několik kilometrů. Záleží především na intenzitě zatížení.

Tepová frekvence se pohybuje v aerobním pásmu, takže budete spalovat tuky. Vytvarujete zadek, stehna i lýtka a posílíte ramena a ruce. Během rotací zpevníte břišní a zádové svalstvo. Je vhodný také pro redukci celulitidy.

Na rekreační úrovni je badminton vhodný pro všechny věkové kategorie.

Neomezujte se jen na tělocvičny a kurty

Můžete ho hrát v podstatě všude. U vody, na louce, ale i v tělocvičně nebo ve fitness centru. Je ideálním rekreačním sportem, u kterého si užijete spoustu zábavy. Před hrou byste se měli vždycky rozběhat a protáhnout, abyste předešli zranění. Na závěr se opět důkladně protáhněte.

Pořiďte si kvalitní obuv, která bude chránit vaše klouby před nárazy.