Kalanetika

Kalanetika je posilovací cvičení zaměřené na zpevnění, vytvarování a protažení celého těla včetně „problémových“ partií jako jsou břicho, zadeček, stehna a prsní svalstvo. Během tohoto cvičení se svaly uvolňují, napínají a protahují zároveň. Protažené svaly vypadají štíhlejší.

Protažení a posilování svalů

Kalanetikou posilujete také malé svalové skupiny, čímž zvyšujete pružnost a sílu celého těla. Různými cviky jsou zapojovány různé svalové skupiny. Protože toto cvičení vyžaduje soustředěnost na správné provádění jednotlivých prvků, naučíte se uvědomovat a vnímat celé tělo. Naučíte se správnému postoji. Zpevněná štíhlá postava bude mít pozitivní vliv na vaše sebevědomí.

Protahování po cvičení

Nenáročné cvičení

Kalanetiku se nemusíte učit. Její součástí nejsou žádné náročné ani neobvyklé pozice. Důležitá je správná technika. Cvičí se na zemi na podložce nebo s pomocí židle. Nepotřebujete žádné speciální pomůcky, obuv ani oblečení. Můžete ji cvičit v kteroukoli denní dobu, nezadýcháte se ani se nezapotíte.

Cvičte doma i v kurzech

Můžete ji cvičit sami doma anebo navštěvovat kurzy, kde se cvičí ve skupinkách. Každý si cvičí vlastním tempem. Je vhodná pro muže i ženy každého věku, váhy i fyzické zdatnosti. Nezatěžuje kloubní systém. Pomůže těm, které trápí chronické bolesti zad. Nemusí se jí vyhýbat ani těhotné ženy, kterým může správně posílené svalstvo usnadnit porod.

Kalanetika – statické posilování

Podstatou této metody je posilování ve statických polohách. Využívá malých plynulých pohybů, vyhýbá se pohybům prudkým a trhavým. Malé kmity se mnohokrát opakují. Kalanetika se cvičí v klidném prostředí bez hudby nebo s hudbou uklidňující a pomalou. Cvičení vás nevyčerpá, naopak, budete se cítit plni energie a chuti do života. Kalanetikou bojujete proti únavě a stresu.

Nezapomeňte na rozcvičku

Kalanetickému posilování by mělo předcházet asi 15 minutové zahřátí a protažení. Pak by mělo následovat alespoň 30 minutové samotné formování postavy. Nevynechávejte závěrečné uvolnění a relaxaci. Postačí i půlhodina cvičení, důležitá je však pravidelnost.

Kalanetice byste se měli věnovat alespoň 3krát týdně, můžete jí doplnit aerobní sporty. Pokud přizpůsobíte také stravu a dostatečný pitný režim, jistě se brzy dostaví očekávané výsledky.