P-class aerobik

P-class se řadí mezi druhy aerobiku. Jeho součástí však není žádná složitá choreografie ani poskoky jako v high aerobiku. Jedná se o vytrvalostně silové aerobní cvičení zaměřené na formování svalstva celého těla, především problémových partií (hýždě, břicho, boky a stehna).

Posilujete však také svalstvo horních končetin, zad a svaly pánevního dna. Zbavíte se bolesti zad a problémů se samovolným únikem moči.

Posilování tělem i náčiním

K tvarování postavy dochází buď vahou vlastního těla anebo pomocí náčiní (činky, tyče, gumičky, fitbally, overbally apod.). Není vhodným sportem pro získání fyzické kondice. Vede ke zvýšení síly, svalové vytrvalosti, k vyrýsování svalstva a k redukci podkožního tuku. Budete se lépe cítit a zvýší se vám sebevědomí.

Průběh cvičení P-class aerobiku

Hodina P-class začíná zahřátím a tzv. prestrečinkem. Důvodem je zahřátí a protažení svalů, aby nedošlo v hlavní části hodiny k jejich poranění. Většinu hodiny zabere snadná aerobní sestava, která se střídá s posilovacími bloky. Posiluje se ve stoje i na zemi. Je důležité vykonávat cviky pořádně, aby byly správně účinné a abyste se nezranili.

Volte cvičení s instruktorem

Proto se nedoporučuje začínat s P-class doma. Instruktor by vám měl vše vysvětlit a na chyby upozornit. Před každým cvikem je nutné zaujmout výchozí pozici, která je nutná pro správné provedení cviku – rovná záda, stažená ramena, zatažené břicho a podsazená pánev.

Nezapomínejte správně dýchat

Důležité je pravidelné dýchání. Každý cvik by měl být prováděn tahem a tlakem. Nejprve se posilují velké svalové skupiny, potom se přechází na skupiny malé. Lekce končí strečinkem, protože namáhané svalstvo je potřeba protáhnout, aby nebolelo a nezkracovalo se.

Vhodné především pro ženy

P-class cvičí především ženy. Je vhodný pro ženy každého věku a kondice. Lidem s velkou nadváhou se doporučuje spíše kalanetika nebo aquaaerobik. Některé cviky P-class mohou být obtížné. Není vhodný pro ty, kteří mají problémy s klouby nebo trpí nějakým onemocněním srdce.

Pro dosažení požadovaného výsledku je nutné cvičit alespoň třikrát týdně po hodině. Je dobré P-class kombinovat s jinou aerobní aktivitou, aby nedocházelo k přetěžování stejných svalových skupin. Po měsíci se objeví první výsledky. Po třech pozná změnu každý. Nesmíte však zapomenout na správnou životosprávu.