Tai-Chi

Tai-Chi Chuan, zkráceně též Tai-Chi, je vnitřní bojové umění. Nespoléhá na fyzickou sílu, ale kombinuje přesné pohyby těla s hlubokým dýcháním a využíváním energie.

Mysl, duch a postoj

Tai-Chi cvičení

Třemi hlavními body Tai-Chi jsou přítomnost mysli, ducha a správný postoj. Charakteristickým znakem Tai-Chi je maximální stupeň protažení a rotace v každém pohybu. Tím dochází k uvolnění napětí a ke správné cirkulaci energie – chi.

Zdraví – cirkulace energie chi

Důsledkem je vynikající zdraví. Všechny pohyby v Tai-Chi vycházejí z pasu. Současně dochází k pohybu hlavy, rukou a nohou, čímž dochází ke spojení horní a dolní části těla a správnému proudění energie.

Svaly musí být uvolněné. Doporučuje se co nejpomalejší provádění pohybů. Díky tomu budete dýchat pomaleji a hlouběji, budete soustředěnější.

Různé pohyby v Tai-Chi vedou energii do různých orgánů. Podle důležitosti a zaměřenosti jsou pak některé pohyby prováděny i vícekrát.

Harmonizuje organismus

Tai-chi není cvičení zaměřené na hubnutí, ale je efektní terapií v řadě zdravotních problémů. Posiluje kardiovaskulární systém, snižuje vysoký krevní tlak a působí preventivně proti vzniku aterosklerózy. Působí pozitivně na funkci plic. Pozitivně ovlivňuje každodenní činnosti lidi trpící artritidou, osteoporózou a Parkinsonovou chorobou.

Posiluje imunitní systém. Zlepšuje držení těla, čímž předchází degenerativním onemocněním páteře a bolesti zad. Upravuje potíže se zažíváním. Rozvíjí rovnováhu a stabilitu. Tím působí preventivně proti pádu, zejména u starších lidí. Tai-Chi nabíjí energií, naučí vás trpělivosti a soustředění.

Vhodné pro každého

Tai-Chi je pro každého bez ohledu na věk a kondici. Může se totiž provádět také vsedě na židli nebo v posteli.

Existuje více stylů Tai-Chi. Liší se prováděním pohybů a cílem cvičení. Všechny však mají původ ve výše zmiňovaném taoistickém tréninku.